Gra PBF Galaktyka
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Gra PBF Galaktyka

Strategiczna gra PBF
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 AdDur - Federacja Dalekich Rubieży

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
AdDur
Gracz
AdDur


Liczba postów : 219
Data rejestracji : 19/07/2013
Age : 29
Skąd : M(h)roczna Wieża

AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Empty
PisanieTemat: AdDur - Federacja Dalekich Rubieży   AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Icon_minitimeSob Lip 20, 2013 2:47 pm

AdDur - Federacja Dalekich Rubieży United_Earth_Directorate_by_crazyYoda


Nazwa Państwa: Federacja Dalekich Rubieży,

Opis państwa: Federacja Rubieży narodziła się relatywnie niedawno, bo zaledwie 50 lat temu. Wcześniej na obszarze przez nią zajmowanym znajdowały się jedynie niezależne, niewielkie ludzkie kolonie, zamieszkiwane głównie przez poszukiwaczy złóż, wyrzutków z innych regionów, ludzi poszukujących szczęścia gdzieś daleko od gęsto zasiedlonych światów i podejrzanych osobników – cały urok pogranicza znanej przestrzeni. Tereny te były jednym z głównych obszarów aktywności pirackiej.  Pod koniec wojny z piratami floty tego regionu były wyczerpane i zdemoralizowane. Wtedy to pojawił się człowiek, który zmienił układ sił w regionie. Mówi się, że jeden człowiek może zmienić bieg historii i niewątpliwie John Stone – bo tak się nazywał był takim człowiekiem. Weteran kilku wojen, dowódca najemniczej flotylli. Miał on marzenie – marzenie o stworzeniu państwa zdolnego odrodzić potęgę dawnej Ziemi. Region Rubieży uznał za idealne miejsce do rozpoczęcia. System Epfa, który wybrał na swoją pierwszą bazę, dobrowolnie do niego dołączył w zamian za obietnicę wsparcia militarnego i ochrony przed piratami. Wynajęci Stone’a szpiedzy doprowadzili do przewrotów w Quetchy i Magion. Nowe władze pod hasłem „jednoczenie ludzkości w imię wspólnej obrony” zawiązali luźną federację z Epfą. Ostatnim bastionem pozostawał system Filo, którego władze nie zamierzały się ugiąć. Gdy jednak w systemie pojawiły się siły sąsiadów, wojsko zbuntowało się i przeszło na stronę agresora. Włdze Filo zginęły zabite przez własną gwardię, a system został przejęty bez jednego wystrzału z działa. Stone mianował się dożywotnim dyktatorem i powołał Federację Dalekich Rubieży. Resztę swojego życia poświęcił na budowę zrębów nowej administracji i umacnianiu młodego i niestałego tworu. Po śmierci Stone’a Rada Federacji powołała na stanowisko Prezydenta Federacji Roberta Eugena, który piastuje to stanowisko do dzisiaj.
Ustrój Federacji jest dość specyficzny – choć może się wydawać luźnym związkiem planet, w rzeczywistości ma ona wielu cech autokracji. Przywódcą państwa jest Prezydent Federacji, wybierany na to stanowisko na pięcioletnią kadencję (nie ma limitu kadencji) przez Wielką Radę Federacji, składającą się z przedstawicieli ministerstw Federacji, Admiralicję i delegatów systemów wchodzących w skład Federacji. Prezydent posiada znaczące uprawnienia – może zmieniać Artykuły Federacji, jest naczelnym wodzem armii, oraz kieruje polityką zagraniczną państwa. Rząd centralny Federacji stanowi Rada Federacji, składająca się z przedstawicieli wszystkich ministerstw. Mogą oni zawetować postanowienia prezydenta stosunkiem głosów ¾. Jeżeli zaś uznają, że Prezydent działa na szkodę Federacji mogą, jeżeli wyrazi na to zgodę Admiralicja, zdjąć go z urzędu.  Ministerstwa zajmują się działaniami na szczeblu centralnym, którymi nie są w stanie zająć się rządy poszczególnych planet. Zajmują się więc wspólnym budżetem wszystkich światów (ściąganiem podatków zajmują się jednak poszczególne światy, które ustalają poza „podatkiem federalnym” także własne podatki na potrzeby swoich światów), handlem międzygwiezdnym, koordynowaniem współpracy służb wewnętrznych czy infrastrukturą kosmiczną. Ministrowie są mianowani przez Prezydenta. Lista ministerstw:
- Ministerstwo Przemysłu – zajmuje się przemysłem zarówno wojennym, jak i cywilnym Federacji, a zwłaszcza wydobyciem surowców, stoczniami i wielkimi inwestycjami którym nie podołałby budżet planet,
- Ministerstwo Handlu – handel międzyplanetarny i międzygwiezdny, koordynacja floty handlowo-transportowej,
- Ministerstwo Gospodarki – ściąganie od rządów planetarnych „podatku federalnego”, kontrola nad systemem bankowym, monetarnym (walutą Federacji jest Kredyt), oraz rozdzielanie budżetu,
- Ministerstwo Praw – koordynacja pracy policji planetarnych we współpracy z policją federalną (Fedpol), dbanie o wykonywanie praw, nadzór nad kodeksem karnym i jego aktualizacja, koordynowanie prac kolonii karnych,
- Departament Dyplomacji – polityka zagraniczna państwa,
- Ministerstwo Nauki – badania naukowe Federacji, oraz ekspedycje badawcze w nieznane regiony,
Admiralicja jest faktycznie ministerstwem wojny Federacji jak i sztabem generalnym. W jej skład wchodzą naczelni dowódcy poszczególnych flot, podlegający Prezydentowi jako naczelnemu wodzowi. Zadaniem admiralicji jest zarówno dowodzenie flotą, jak i dbanie o jej zaopatrzenie (we współpracy z ministerstwami handlu i przemysłu), rozbudowę jej infrastruktury, system szkolenia żołnierzy i wiele innych – admiralicja uchodzi za państwo w państwie. W gestii Admiralicji leży zarówno flota, jak i wojska lądowe – w odróżnieniu od korpusów planetarnych nazywane Korpusem Ekspedycyjnym.
Poszczególne światy wchodzące w skład Federacji mają zapewnione szerokie swobody – posiadają one własną administrację, rząd i sądownictwo, jak i stanowią własne prawa. Mieszkańcy wybierają władze zgodnie z miejscowymi przepisami tego dotyczącymi, miejscowa administracja zbiera też podatki które przeznacza na potrzeby planety. Zasadniczo jedynym obowiązkiem wobec rządu centralnego jest ściąganie „podatku federalnego”. Poszczególne światy mogą ustalać własne prawa, o ile nie kolidują one z Artykułami Federacji – czymś na kształt konstytucji, zapewniającym podstawowe prawa i wolności. Prawa są jednak dość surowe – przestępcy karani są z reguły grzywną (w wypadku małych przestępstw), lub zesłaniem do kolonii karnej – w wypadku cięższych. Kara śmierci jest wykonywana. Policja ma szerokie uprawnienia, a wyroki wydawane są szybko – ludzie cenią sobie bezpieczeństwo i możliwość szybkiego pozbycia się wichrzycieli. Miejscowa policja współpracuje z Fedpolem i przekazuje mu więźniów oskarżonych o przestępstwa przeciw Federacji (zdrada) jak i tych, którzy mają trafić do kolonii karnych. Rząd centralny rzadko interweniuje na planetach, wkraczając dopiero, gdy naruszone zostaną Artykuły, władza działa przeciw Federacji lub wyraźnie ku szkodzie obywateli. Rządy planetarne posiadają własne wojska – tzw. Korpusy Planetarne, aczkolwiek znacząco ustępują one wyszkoleniem, wyposażeniem i wolą walki Korpusowi Ekspedycyjnemu.
Jeśli idzie o obyczajowość, to Federacja jest dość zróżnicowana – na części planet zalegalizowano narkotyki, czy eutanazję, a inne są raczej tradycyjne – mimo to nie ma konfliktów na tym tle, gdyż co bardziej liberalni obywatele mogą po prostu wyjechać na liberalne światy… Manipulacje genomem ludzkim czy prace nad inteligentnymi maszynami są normą w społeczeństwie i nikogo nie szokują – mimo to pozostają pod czujnym nadzorem Ministerstwa Nauki, aby uniknąć katastrofy. Jeżeli idzie o religię – wielu obywateli wyznaje jakąś, ale jednak nie posiada ona praktycznie żadnego wpływu na rządy.
Gospodarka w Federacji jest w pełni wolnorynkowa, a mechanizmy wolnego rynku są jedną z najważniejszych rzeczy uwzględnionych w Artykułach. Państwo prowadzi często wydobycie na kosmicznych obiektach, czy buduje stocznie, albo przetwórnie, ale związane jest to głównie z ogromnymi kosztami takich przedsięwzięć, nie do udźwignięcia dla prywatnych firm.
Armia Federacji znana jest ze swojego profesjonalizmu i stawiania na jakość, zamiast ilości. W pełni zawodowa, składająca się z dobrze wyszkolonych ochotników. Federacja stawia na ataki dużą ilością myśliwców, osłanianych przez potężne artyleryjskie okręty flagowe. Wojsko lądowe traktowane jest nieco po macoszemu, ale niewątpliwie dobrze współpracuje z jednostkami floty. W związku z bliskością piratów i granicy znanej przestrzeni armia pozostaje w stałej gotowości i stale ćwiczy, oraz modernizuje swoją taktykę na wypadek wojny.
Sieć Informacyjna Federacji (SIF) jest medialnym organem Federacji. Stanowi ona połączenie kilku rodzajów mediów, opartych na extranecie i czegoś w rodzaju „agencji ogłoszeń” państwa. SIF zapewnia informacje dla mieszkańców kontrolowanych przez Kompanię poprzez witryny i programy Extranetu i dodatkowo umożliwia kontakt z resztą galaktyki przez boje informacyjne łączące z resztą sieci międzygwiezdnej. SIF zajmuje się dodatkowo publicznym wystawianiem różnych ofert gospodarczych Federacji w czym współpracuje z Ministerstwem Handlu.

Cechy państwa:
- Stabilność,
- Wywiadowcy,

Wybieram konstelację 1.
Powrót do góry Go down
Modeller
Admin
Modeller


Liczba postów : 914
Data rejestracji : 17/07/2013
Age : 29
Skąd : Adminland

AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Federacja Dalekich Rubieży   AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Icon_minitimeSob Lip 20, 2013 4:05 pm

Nie mam zastrzeżeń. Teraz proszę tylko o tajne plany, o ile takowe istnieją.

Cecha nr. 3:
Bracia najemni - z racji pochodzenia państwa i jego przywództwa, państwo posiada stałą sympatię wśród najemników, którą ciężko jest złamać. Jeśli jednak zaufanie i dobre stosunki z tym państwem zostaną zerwane, prawdopodobnie już nigdy się nie odbudują.

Efekty właściwe cechy: mniejsze koszty wynajmowania i niższe wymagania najemników względem państwa.
Powrót do góry Go down
https://pbfgalaktyka.forumpolish.com
Modeller
Admin
Modeller


Liczba postów : 914
Data rejestracji : 17/07/2013
Age : 29
Skąd : Adminland

AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Federacja Dalekich Rubieży   AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Icon_minitimeSob Lip 20, 2013 4:10 pm

Przeczytałem tajne, przyjęty. Dziś dostaniesz forum, lub jutro rano.
Powrót do góry Go down
https://pbfgalaktyka.forumpolish.com
Sponsored content





AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Federacja Dalekich Rubieży   AdDur - Federacja Dalekich Rubieży Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
AdDur - Federacja Dalekich Rubieży
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Pakt o nieagresji pomidzy Federacją Skandynawską a Federacją Dalekich Rubieży
» Układ handlowy między Federacją Dalekich Rubieży a Federacją Nawijską
» Traktat handlowy między Federacją Dalekich Rubieży a Federacją Skandynawską
» Traktat o przyjaźni pomiędzy HaD - Federacją Dalekich Rubieży
» Traktat handlowy między Federacją Dalekich Rubieży a Saphirą

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Gra PBF Galaktyka :: Archiwum :: Archiwum :: Rejestracja-
Skocz do: