| Pytania względem Gameplayu | |
|
+3NiniHappyFace Fogler Modeller 7 posters |
|
Autor | Wiadomość |
---|
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 7:33 pm | |
| Ten temat został założony, by gracze mogli zadawać pytania odnośnie świata gry - tego, jak funkcjonuje obecna galaktyka, uzbrojenia, czy, jak to Nini pisał, działania bram i błysków bram. Proszę o składanie sensownych pytań, postaram się na nie odpwiedzieć wyczerpująco. Pozwoli to na usunięcie w przyszłości niedomówień. | |
|
| |
Fogler
Liczba postów : 127 Data rejestracji : 20/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 7:43 pm | |
| Czy nasi ludkowie, będą się mogli rozmnażać? | |
|
| |
NiniHappyFace
Liczba postów : 150 Data rejestracji : 19/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 7:45 pm | |
| Ja mam jedno takie ważne pytanie, ale tak serio ważne.
Jak wygląda podróż przez te bramy między układami (nie wrota hiperprzestrzenne, bo te tutaj można blokować bez problemu).
Kiedy przybywa okręt z innego układu to pojawia się w jaki sposób? Wyłania się z horyzontu zdarzeń jak w np Stargate, przybywa z jakiejś otwierającej się dziury w przestrzeni, pojawia w spirali światła, w błysku jak np w Battlestar Galactica? Pojawiają się piekielne wrota i wypluwają okręt? Czy jak? | |
|
| |
Peroox
Liczba postów : 354 Data rejestracji : 25/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 7:59 pm | |
| Z tego co wywnioskowałem z posta, to portal się aktywuje i z niego wychodzą statki. Dzięki temu wiesz, że coś przeszło.
Ja mam natomiast pytanie takie. Jak działa technologia Stealth. | |
|
| |
Richtus
Liczba postów : 122 Data rejestracji : 19/07/2013 Age : 32
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 8:12 pm | |
| - Wikipedia napisał:
- Stealth (ang. Niewidzialny) – w wojskowości techniki mające na celu zmniejszenie możliwości wykrycia obiektu znanymi metodami obserwacji
| |
|
| |
Peroox
Liczba postów : 354 Data rejestracji : 25/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 8:20 pm | |
| Jakby kamuflował się tak jak nasze samoloty, to zawsze na mostku ktoś by dojrzał okręt, którzy przelatuje blisko floty. Tutaj musi być jakaś technologia załamująca światło czy cuś, która nie tylko powoduje, że okręt jest niewidzialny dla radarów, ale i dla obserwatorów. | |
|
| |
Zgredźmin
Liczba postów : 219 Data rejestracji : 21/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 8:24 pm | |
| Może tak jak w GW: Clone Wars jak Skywalker śmigał tym niewidzialnym okrętem. | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Czw Sie 29, 2013 8:34 pm | |
| - Cytat :
- Czy nasi ludkowie, będą się mogli rozmnażać? Smile
Tak, po każdych sześciu turach podaję przyrost naturalny względem całego państwa dla gracza. - Cytat :
- Ja mam jedno takie ważne pytanie, ale tak serio ważne.
Jak wygląda podróż przez te bramy między układami (nie wrota hiperprzestrzenne, bo te tutaj można blokować bez problemu).
Kiedy przybywa okręt z innego układu to pojawia się w jaki sposób? Wyłania się z horyzontu zdarzeń jak w np Stargate, przybywa z jakiejś otwierającej się dziury w przestrzeni, pojawia w spirali światła, w błysku jak np w Battlestar Galactica? Pojawiają się piekielne wrota i wypluwają okręt? Czy jak? Podróż przypomina lot przez nicość - okręt zostaje zmieniony prawdopodobnie w falę prawdopodobieństwa, która przenosi okręt z gigantyczną prędkością - 6 lat świetlnych na dzień - do systemu docelowego. Tutaj ludzie pojawiają się znów, na tych samych miejscach. Podczas lotu przez bramy ludzie mogą, owszem, podróżować na okręcie, ale jeśli zbyt dużo się poruszają, odczuwają potworne zmęczenie. Po opuszczeniu tunelu, brama emituje błysk. Błysk jest zależny od rozmiaru i masy przybyłych jednostek. Przykładowo, jeśli pojawi się eskadra myśliwców, zobaczymy błysk porównywalny do eksplozji małej rakietki naprowadzanej, natomiast jeśli pojawi się masowiec wyładowany towarem, pojawi się gigantyczny błysk, porównywalny z eksplozją reaktora atomowego, natomiast przylot floty wojennej prowadzonej przez pancerniki, jest widoczny w całym systemie. - Cytat :
- Jak działa technologia Stealth.
Pięćset lat ewolucji. Jutro to rozwinę | |
|
| |
Richtus
Liczba postów : 122 Data rejestracji : 19/07/2013 Age : 32
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pią Sie 30, 2013 10:51 am | |
| - Peroox napisał:
- Jakby kamuflował się tak jak nasze samoloty, to zawsze na mostku ktoś by dojrzał okręt, którzy przelatuje blisko floty. Tutaj musi być jakaś technologia załamująca światło czy cuś, która nie tylko powoduje, że okręt jest niewidzialny dla radarów, ale i dla obserwatorów.
Nawet gdyby wrogi okręt był pomalowany na pstrokato, to musiałby przelecieć naprawdę baaardzo blisko żeby ludzie na mostku zwrócili na niego uwagę. Jeśli już to można byłoby próbować zlecić taką obserwację komputerom, jednak generalnie przy kosmicznej skali działań możemy założyć, że niewielka jednostka jest optycznie nie do wykrycia przez obserwatorów. Sądzę też, że w stosunku do czujników wykrywających emitowane przez okręt sygnały, obserwacja optyczna jest zupełnie nieopłacalnym rozwiązaniem. Jeśli coś będzie na tyle blisko, że można to zobaczyć, to nasze czujniki prawdopodobnie wychwycą taki okręt nawet jeśli wyłączy wszystko poza systemami podtrzymywania życia. | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pią Sie 30, 2013 1:34 pm | |
| - Cytat :
- Jak działa technologia Stealth.
Obecna technologia stealth działa na trzech płaszczyznach. Pierwsza to kamuflaż wizualny. Poprzez zainstalowanie potężnych komputerów, o mocy obliczeniowej podobnej do tych z behemotów, setki sensorów oraz czujników wychwytuje fale świetlne, które zmierzają do okrętu z każdej strony. Dane na ich temat są przetwarzane przez komputery (fale świetlne są absorbowane przez kolektory; ich energia jest następnie wprowadzana do napędu, co w pewnym stopniu odciąża reaktor), a następnie wysłane przez projektory okrętu z taką samą częstotliwością w kierunku osi fali. Nie istnieje przez to efekt załamania przestrzeni, a jednocześnie załoga zachowuje sto procent obserwacji przestrzeni. Jedynym efektem ubocznym tego urządzenia jest zmniejszenie zasięgu efektywnego skanowania o 5 AU. Druga to kamuflaż cieplny/podczerwony. Jak wszyscy wiemy, okręt wojenny wydziela gigantyczne ilości promieniowania. Gdy zostaje aktywowany Stealth, reaktor aktywuje płyty chroniące - wielkie, grube (dwa metry grubości całkowitej) płyty, które otaczają go z każdej strony i wyłapują promieniowanie. Te zostaje przetworzone przez specjalne przetworniki (kawał maszynerii) i skierowane ponownie do reaktora, gdzie udaje się je wykorzystać do napędu z 35% efektywnością względem "czystego" paliwa. Aby zniwelować efekt cieplny, napędy przełączają się w tryb impulsowy - zamiast plazmowego, który jest obecnie normą w każdym okręcie lub statku kosmicznym. W tym momencie okręt generuje 99,89% mniej ciepła, a ta ilość, która zostaje wyrzucona przez napęd, jest szybko neutralizowana przez próżnię - wysysa atomy prawie że z prędkością światła, więc aby wykryć kogokolwiek, korzystającego z tego napędu, wszystkie sensory musiałyby być bezpośrednio skierowane na ukryty okręt. Trzecia płaszczyzna to komunikacja. Pragnę tutaj zawiadomić, że urządzenia FTL nadają wyłącznie kierunkowo - wiadomości są przesyłane FTL do odbiornika, który następnie wysyła dane do wszystkich obiektów na planecie. W momencie przejścia na Stealth, okręty korzystają z najbardziej skondensowanych wiązek komunikacji, jakie można stworzyć. W każdej wiadomości jest wysyłany wyłącznie krótki meldunek lub rozkaz, typu np. "Zróbcie kawę" lub "wróg, 3 planeta, armada". Jakikolwiek dłuższy stwarza zagrożenie, że meldunek zostanie przechwycony; stać się tak może jednak tylko wtedy, gdy cała flota poszukuje okrętów. Wady Stealth: - Prędkość zredukowana o 80%. - Jeśli poniżej 250 metrów od okrętu stealth pojawi się coś, cokolwiek, większe od pojedynczego myśliwca, kamuflaż wizyjny zanika, i okręt staje się widoczny. Najważniejsze jest kamuflowanie na płaszczyźnie widoku. | |
|
| |
Peroox
Liczba postów : 354 Data rejestracji : 25/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pią Sie 30, 2013 1:50 pm | |
| A co z działaniem broni i osłon i innym wyposażeniem po za silnikami i skanerami/radarami?
Skoro komputery są tak potężne to wymagają wiele energii | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pią Sie 30, 2013 2:18 pm | |
| Uzbrojenie nie dziala, oslony tak. To logiczne, ze jesli otworzysz ogien, stajesz sie natychmiast widoczny dla wszystkich. | |
|
| |
Zgredźmin
Liczba postów : 219 Data rejestracji : 21/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 1:24 pm | |
| Strasznie podoba mi się narracja kiedy coś robi NPC to robi to najlepiej, natychmiast i najszybciej z kolei kiedy robi to gracz to już tak kolorowo nie jest | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 1:25 pm | |
| | |
|
| |
Zgredźmin
Liczba postów : 219 Data rejestracji : 21/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 1:28 pm | |
| No o to co napisałem Podobnie w kwestii tego szpiegowania NPC ma najlepsze systemy antyszpiegowskie i takie tam Ale żeby nie było nie burzę się Po prostu zauważam jak wygląda narracja | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 1:31 pm | |
| Każdy NPC ma coś wyjątkowego. HaD ma bramy, Warchall ma urządzenia szpiegowskie. Wy też byście mogli mieć. Gdybyście nie pompowali tysięcy punktów we flotę | |
|
| |
Zgredźmin
Liczba postów : 219 Data rejestracji : 21/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 1:32 pm | |
| moja wina że mam piratów pod bokiem? | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 1:38 pm | |
| Jakich tam piratów od razu. Ten system jest twój i tam nikogo nie ma... | |
|
| |
Peroox
Liczba postów : 354 Data rejestracji : 25/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Pon Wrz 02, 2013 2:00 pm | |
| HaD ma akurat wszystko najlepsze. Ten ich fajny kozacki i bogaty z dużą ilością planet w surowce system Nie ma co narzekać jak na razie... Ja tam chciałem najlepsze Behemoty ale to trwa A ten mój uber-okręt to już całkiem. | |
|
| |
Peroox
Liczba postów : 354 Data rejestracji : 25/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Nie Wrz 22, 2013 9:52 pm | |
| Krótkie pytanie co do bram nadprzestrzennych.
Są one sparowane i wtedy bram w sektorze jest tyle ile tras między połączonymi sektorami czy jest jedna brama w sektorze połączona z wybranymi sąsiednimi? Coś się do tego jeszcze miałem spytać, ale to po odpowiedzi. | |
|
| |
Modeller Admin
Liczba postów : 914 Data rejestracji : 17/07/2013 Age : 29 Skąd : Adminland
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Wto Wrz 24, 2013 4:11 pm | |
| Bramy są sparowane. Koszt wybudowania jednej to 2,5k pkt. | |
|
| |
Zgredźmin
Liczba postów : 219 Data rejestracji : 21/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Wto Wrz 24, 2013 4:35 pm | |
| | |
|
| |
Peroox
Liczba postów : 354 Data rejestracji : 25/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Wto Wrz 24, 2013 4:37 pm | |
| To jest cena zwykłych, a jak dobrze pamiętamy, HaD ma o wiele lepszą technologię, która jest szybsza i działa na dłuższy dystans, a więc sama w sobie brama jest droższa.
jak jedna kosztowała ponad 7k to para... dużo kasy mieli, nie powiem. | |
|
| |
Fogler
Liczba postów : 127 Data rejestracji : 20/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Wto Wrz 24, 2013 4:38 pm | |
| | |
|
| |
Zgredźmin
Liczba postów : 219 Data rejestracji : 21/07/2013
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu Wto Wrz 24, 2013 4:39 pm | |
| Taka niezawodna że aż wybuchła | |
|
| |
Sponsored content
| Temat: Re: Pytania względem Gameplayu | |
| |
|
| |
| Pytania względem Gameplayu | |
|