Z czym zaczynają gracze?
Na starcie każdy jest równy. Każdy posiada takie same zasoby, taką samą flotę wojenną, taką samą liczebnie armię.
FLOTA KOSMICZNA
Każdy posiada tak samo wyposażoną flotę kosmiczną. Wszystkie statystyki są na najniższych poziomach z wyjątkiem pojemności lotniskowców i statków transportowych.
2 Krążowniki liniowe (U: 200, O: 175, M: 25)
1 Lotniskowiec (U: 40, O: 140, M: 25, E: 30)
8 Ciężkich krążowników (U: 150, O: 120, M: 25)
1 Lotniskowiec eskortowy (U: 25, O: 85, M: 35, E: 20)
16 Lekkich krążowników (U: 95, O: 90, M: 35)
30 Niszczycieli (U:85, O: 60, M: 40)
10 Fregat (U: 60, O: 45, M: 45, S:0)
20 Korwet (U: 40, O: 35, M: 45, S:0)
30 Kanonierek (U: 30, O: 25, M: 45, S:0)
20 Eskadr lekkich myśliwców (U: 1, O: 1, M: 125)
16 Eskadr ciężkich myśliwców (U: 1, O: 1, M: 100)
12 Eskadr bombowców (U: 5, O: 1, M: 90)
Okręty transportowe:
25 Frachtowców (6)
5 Masowców (10)
ARMIA LĄDOWA
Każdy zaczyna z tak samo rozwiniętą armią lądową.
150 000 komandosów
4 000 mechów
4 000 czołgów
4 000 samolotów
100 desantowców
Razem na wszystkich planetach: 15 mln żołnierzy poborowych
STATYSTYKI GOSPODARCZE
Każdy gracz zaczyna z taką samą gospodarką, o takiej samej sile. To od gracza zależy, jak ją rozwinie.
Systemy planetarne: 4
Wydajność gospodarcza: 20,00
Liczba ludności: 3 000 mln
Zadowolenie: 75%
Gracz decyduje na początku gry, gdzie rozstawia te siły (z wyjątkiem statystyk gospodarki; te są przypisane odgórnie do systemów).
DOWÓDCY
Gracz na początku swojej gry ma prawo do wylosowanych darmowych dowódców w liczbie:
Dwóch dowódców floty kosmicznej
Dwóch dowódców armii lądowej
Jednakże, może ich wylosować tylko w dwóch pierwszych turach gry. Później darmowi dowódcy się tracą.
Jeśli gracz dołączy do gry po ukończeniu formalnej rejestracji, w trakcie trwania sesji, otrzymuje ich natychmiast po rejestracji.
Gracz na początku ma do dyspozycji
2000 punktów. Może je wydać w pierwszej turze lub zostawić na później. Od drugiej tury liczą się punkty dochodu, rozdawane według obliczeń arkusza.