Trochę zostało opracowane na laptopie. Ogólny opis zmian (i ich braku):
- Nie ma mapy stałej, tj. tworzonej przed grą przez GMa
- Gracze tworzą państwa o rozmiarze trzech systemów gwiezdnych, następnie zostaną rozrzuceni po galaktyce
- Każdy gracz ma prawo stworzyć jedno państwo NPC, o dowolnym rozmiarze (acz w granicach rozsądku), jego stosunki względem innych graczy mogą być maksimum poprawne
- Znika sieć hiperprzestrzenna
- W związku z powyższym, aby tworzyć umowę na pół galaktyki, potrzebna jest zgoda państw i systemów po drodze
- Szlaki handlowe w dalszym ciągu przynoszą dochód w punktach, lecz system ich liczenia zostanie nieco zmieniony
- Liczba systemów ma ZNACZNIE mniejszy wpływ na wysokość dochodu
- Między systemami podróżuje się za pomocą studni grawitacyjnych, bramy skokowe nie istnieją, tak samo jak wrota hiperprzestrzenne - są to zapomniane technologie
- Rozwój technologiczny możliwy
- Podróżowanie w systemach - podróże warp do wyznaczonego miejsca z prędkością 0.1 AU/s, poza warp za pomocą napędów przy prędkości nie większej niż 25 km/s
- Myśliwce nie potrzebują już lotniskowców
- Stocznie są niezbędne, by budować okręty od korwety wzwyż - mniejsze, jak kanonierki i myśliwce, można budować na powierzchni planet
- Okręty handlowe - prawdopodobnie pozostaną, lecz będą używane w inny sposób
- Wojska lądowe pozostaną w obecnym stanie, lub zostaną w delikatny sposób zmienione (ceny)
- Liderzy pozostają w obecnej konwencji
- Cechy państwowe pozostają - znikają cechy własne
- Brak sąsiedztwa obcych ras
- Technologia komunikacji FTL jest ogólnodostępna
- Brak okrętów DWL, spotkanie niezależnego okrętu będzie wydarzeniem
- Duża obecność piratów, planowane stworzenie kilka ich systemów w losowych miejscach mapy
Powiedzmy, że jest to PBFG Alpha 0.2